Bilim Teknoloji Editör'ün Seçtikleri Manşet

Profesyonel Fotoğrafçıdan İpuçları: Mükemmel Kompozisyon Nasıl Oluşturulur

Doğrusal perspektif

Profesyonel fotoğrafçı Anton Gorlin , başka bir kapsamlı fotoğrafçılık rehberi ile geri döndü. Bu kez, yetenekli fotoğrafçı, fotoğraf kompozisyonunun temellerini ve görsel hikaye anlatımını geliştirmek için etkin bir şekilde nasıl kullanılabileceğini bize aktarıyor. Güneşin doğuşu ve deniz manzarası fotoğrafçılığı hakkındaki rehberlerine benzer şekilde , Gorlin’in kompozisyon rehberi fotoğrafçılığınızda anında iyileştirmeler yapmak için gerekli beceri ve tekniklere derinlemesine bir bakış sunuyor.

Kompozisyon becerileri neden fotoğrafçılar için çok önemlidir? Gorlin, “Elemanların uygun düzeni, ne istersen bir uyum, hareket, gerilim duygusu yaratır” diye yazıyor. “Kompozisyon binlerce kelime anlatıyor, bir hikaye anlatıyor, izleyiciyi fotoğrafınızı taramaya teşvik ediyor, içinde kalıyor.” Kompozisyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak, fotoğrafçıların yaratıcılıklarını açığa çıkarmalarına izin veriyor ve zaman içinde pratik yaparak ikinci bir doğa haline geliyor.

Üçüncüsünün ya da altın oranın iyi fotoğrafları çekmenin tek yolu olduğunu düşünürseniz , Gorlin’in rehberi  pratik yapmak için yepyeni teknikler sunar. Başlamak için, fotoğrafçılığınızı bir sonraki seviyeye taşımanıza yardımcı olacak bazı kompozisyon kuralları burada

Tonal bakış açısı

Anton Gorlin’in fotoğraf kompozisyonuna yönelik kesin rehberi, herkesin fotoğraflarını geliştirmek için kullanabileceği pek çok farklı teknik sunuyor.

Lider hatlar

Önde gelen bir çizgi, fotoğrafçıların ana konuya vurgu yapmasına yardımcı olmak için bir fotoğrafçının gözünü belirli bir yöne çeken basit bir çizgidir. “Bu, herhangi bir kompozisyonun temel bir konsepti” diyor Gorlin. “Önde gelen bir çizgi oluşturmak için sayısız yol var. En basit olanı, bir çit veya bir uçurumun yüzü gibi sadece bir katı çizgidir. Daha gelişmiş olan, aralarında bir çizgi öneren ayrı nesnelerden oluşan kırık bir çizgidir. ”

Gerilim ve kararlılık

Çizgi ve şekillerin kullanımı, her ikisi de hoş kompozisyonlar yaratan bir görüntüye dönüşümlü veya gerginlik getirebilir. Diyagonaller ve üçgenler, görüntülere gerginlik ve dinamizm getirirken, gözlerimiz bu tür çizgiyi algılamaya alışkın olduğu için dikey veya yatay çizgiler istikrar getirebilir. “Dikdörtgen, dünyanın en çok kullanılan şeklidir. Bu yüzden bir köşegen gördüğümüzde, onu dengelemek, sanki düşmesini engellemek istiyormuşuz gibi gerginlik hissediyoruz. Eşzamanlı olarak, görüntüye hacim ekler. Üçgen, daha fazla dinamizm ekleyerek çoklu diyagonal ve perspektif hissine sahip geometrik bir şekildir. Üçgenden oluşan resmin tamamını oluşturmak mümkündür ve böyle bir görüntü dinamik ve canlı görünecektir. ”

S-şekilli eğri

Hatların her zaman düz olması gerekmez. S-şekilli eğriler, görüntüleyicinin gözünü bir görüntü boyunca yönlendirmek için yumuşak ve yumuşak bir yoldur. Doğal olarak oluşan bir şekil olan S-eğrisi, Rönesans sanatçıları  ve çağdaş fotoğrafçılar tarafından, işlerine sakin ve dinamik bir akış sağlamak için kullanılıyor.

Merkezi kompozisyon

Birçok temel fotoğraf rehberi, asla konuyu merkeze yerleştirmeyeceğinizi ve üçüncül kurallara uymayacağınızı söyleyecektir . Ama kuralların kırılması gerekiyor. Gorlin’in de belirttiği gibi, “Fotoğrafın bu konuyla ilgili olması ve diğer her şeyin ücretsiz olması durumunda, bir nesneyi güvenli bir şekilde merkeze yerleştirebilirsiniz. Diğer kuralların aksine, manzaraya harmanlamaya çalıştığımız yer. Bunu daha merkezci, egoist bir yaklaşım olarak ele alın. Bununla birlikte, bu kompozisyonun, konuya işaret eden bazı güçlü kompozisyon çizgilerine ihtiyacı vardır. ”

 

Radyal bileşim

Bu diyagonal kompozisyon tipi, kendisine yönelen çizgilerle bir ana odağa sahiptir. Oldukça etkili olabilen kolay bir kompozisyon tekniği. Güneş ve ışınları gibi düşünün. Bunu en etkili hale getirmek için Gorlin, “Etkisini daha da güçlendirmek için başka bir ağırlık merkezi ya da önemli bir çizgiye sahip olmamak çok önemli” diyor.

Olumsuz boşluk

Çerçeveyi doldurmak, duyduğumuz kompozisyon kavramlarından biri, ama negatif alan bırakmanın da etkili olabileceğini biliyor muydunuz? “Kasıtlı olarak, yalnızlığımızın ya da boşluğun ya da Büyük Bilinmeyen’in ya da benzer bir şeyin hissini vurgulamak için kahramanımız etrafında çok fazla boş alan bırakıyoruz. Bazen böyle bir fotoğraf, insanın küçüklüğünü de yansıtabilir. Negatif alan, kuralları zevkli bir şekilde kırmanın mükemmel bir örneğidir. ”

 

Bu kural, bir fotoğraftaki eşit olmayan sayıda nesneyi çift sayıdan daha hoş görmeye eğilimli olduğumuzu öne sürerek daha önceki gerilim ve istikrar kavramını ele alır. “Eşit sayıda nesne, denge ve hareket eksikliğini ve tabii ki, sayı ne kadar büyük olursa, tüm konular arasında dikkati dağıtmanın daha zor olduğunu gösteriyor. Ayrıca, iki unsur rekabet, muhalefet ve gerilim ya da sadece bir diyalog anlamına gelir. Üç öğe bir hikayeyi aktarır ve dinamik bir denge oluşturur. ”

Engelleme / engelleme alanı

İçinde doldurulmuş ve kalabalık hissetmemek için ortadaki nesnenin etrafında nefes alan bir odadan ayrılmak önemlidir. Bu kural, hoş bir nihai sonuç vermek için kapalı ve açık alan kullanır. “Açık alan, sonsuzluğa akışı sağlar; kapalı alan bizi alanın içinde tutar. İstediğiniz efekti elde etmek, nasıl bir çekim oluşturmanız gerektiğini belirler. Açık alan iyimser ve geleceğe doğru ilerlemek için mevcut durumdan kurtulmamızı teşvik ediyor. Kapalı alan istikrarlı ve güvenilirdir ve durmayı ve düşünmeyi gerektirmektedir. ”

İlgili Yazılar

En az yakan araçlar! Hangi araç ne kadar yakıt harcıyor

Tokattan Haber

Gmail hesabı olanlar dikkat! Son güncelleme ile bu özellikler geldi

Tokattan Haber

Tokat Sivil Toplumu Siyasallaştırılıyor mu?

Tokattan Haber

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir